Mit tegyek ha… – Nincs internet
A cikkel útnak indítom itt az oldalon a „Mit tegyek ha…” sorozat. Egyszerűnek tűnő, de mégis az egyik legbonyolultabb hibajelenséggel kezdjük. Mi a teendő akkor, ha nincs internet? Ezt az oldalt erre a linkre kattintva tudod letölteni a gépedre, hiszen amikor szükséged lenne rá, már nem tudnál felnézni ide!
Honnan lehet megállapítani, hogy nincs internet a gépen?
- Több böngészővel (Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer) sem jön be a címsorba beírt oldal (pl: index.hu). Ha bármelyikben betöltődik valami, akkor feltehetően vírusos a gép. Keress meg (Tel: +36-20-20-88-55-2), ezt a hibát akár távolról is el tudom hárítani!
- Az óra mellet található Hálózat ikon (vezeték nélküli kapcsolat esetén Wifi ikon) sárga felkiáltójellel jelzi, ha fölé visszük az egeret ki is írja, hogy nincs internetkapcsolat.
- Folyamatos online adatkapcsolatot igénylő programok ikonjai kipirosodnak vagy kiszürkülnek: Skype, Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive…
- Bizonyos modemek ledjei is nyújtanak visszajelzést az internet állapotával kapcsolatban. Sajnos nagyon sok féle van, és néha pont ellentétes jelzés olvasható le róluk, ezért nem szeretnék belemenni a dologba.
FIGYELEM! Internet kimaradás estén MINDIG a modem, és a router 5 perces áramtalanításával kezdjük a hibaelhárítást! Az esetek nagy részében már önmagában ez megoldja a problémát. Ha a művelet nem hoz eredményt, esetleg gyakrabban jelentkezik a gond, szükség van az alábbi lista végigjárására is!
Internet probléma esetén 3 helyen lehet a gond:
1. Szolgáltató
A központtól a modemig bezárólag a szolgáltatód tud hibát keresni, illetve elhárítani. Itt a környéken (Pilisvörösvár, Pilisszentiván, Solymár) 2 nagy szolgáltató van, őket érdemes először felhívni:
- Telekom: 1414
- Invitel: 1445
Figyelem, szükség lehet az ügyfélazonosítóra és a jelszóra is!
2. Modem vagy router
A modemet úgy ismered fel, hogy telefonvonal (Telekom), vagy koaxábel (Invitel) megy bele. A router ismertetőjele, hogy antenna van rajta. Ezeken az eszközökön nincs semmilyen felhasználó által állítható dolog. Előfordulhat, hogy a szolgáltató modem és router funkcióval is rendelkező kombi eszközt ad. Ha nincs internet, a legtöbb amit tehetsz, hogy áramtalanítod őket 5 percre!
Szigorúan tilos a router hátulján lévő Reset gomb megnyomása! Ha mégis megtetted, az alapprobléma elhárulása után sem lesz internetkapcsolatod! Ez esetben mindenképpen szükség lesz a helyszíni segítségemre.
Bár az eszközt elvileg a szolgáltató biztosítja, gyakori hibája miatt mégis mindig tartok raktáron Adsl modemet! Természetesen egyszerű, bevált, két antennás routerrel is rendelkezem mindig otthon.
3. Számítógép
Ha a háztartásban más eszköz (notebook, okostelefon) is van, akkor egyszerű hibát keresni: megnézed hogy ott mi a helyzet. Csak akkor lehet a számítógépben a hiba, ha máshol minden rendben van!
Hardveres gond esetén hálózati kártya hibára kell elsősorban gyanakodni, amit szintén tartani szoktam. Szoftveres probléma esetén a vírus és kémprogram fertőzések a gyakoriak. Az internetkapcsolat megszűnésével járó támadások a Windows biztonságosabbá válásával ma már ritkábban fordulnak elő. Leírtásukhoz szakértelemre, és több időre van szükség. Sajnos ha nincs internet, nem tudom távsegítséggel átvenni a gépet.
Remélem hasznosra sikeredett a cikkem. Ne felejtsd lementeni PDF formátumban, lehet még szükséged lesz rá!
Ha tetszett lájkolj:
.
Ha nagyon tetszett, akkor pedig kedveld az oldalam:
.
Az Internet legyen Veled!
Üdv.: Mágus
Tel: +36-20-20-88-55-2